Posts

Showing posts from February, 2012

~ seronoknye ~ ~ seronoknye ~

Nak tahu apa yang seronok sangat ni??? Erm….ofcoz la ana seronok cube bayangkan kalau apa yang kita hajati bakal menjadi realiti dalam hidup kita mestilah seronok bukan ..
Nak tahu apa yang ana hajati??? Erm… dah lama dah ana teringin nak bawak keta secara legal…
Sekarang ni ana dah dapat lesen keta ,… So… dah tiba masanya untuk ana membawa keta tanpa ragu-ragu…. Best kan….
Tapi ana tak dapat lagi lesen…. Tak lama lagi dapat la…. Lambat lah sikit kan… tak pa la,… sabar la je kan ….. Bukannnya penting sgt pon.. Erm….ari tu kak ada la bergurau dengan ana...katanya nak pergi ambil akak kat airport nanti bawak la keta mak…. Terkejut beruk ana ni!!!
Bukan pe… percubaan pertama dah kena bawak ke Pulau Pinang dah… wow...memang mencabar ke benor… tapi suara mak sayup2 je dengar kat belakang… erm..xpayah la… adik ang tu bukan cekap lagi pon… dah la kat penang jalan suka jam...t dy tak reti bawak plak….biar la dy cekap dulu...t baru la bgi dy bawak jauh2… begitulah kata mak…
Nampaknye mak masih meragui…

~ mengutip ilmu ~

Image
Ana mengikuti  ceramah tadi…..
PENCERAMAH : USTAZ MOHD KAZIM BIN ELIAS AL-HAFIZ TAJUK : BERTEMAKAN MAULIDUR RASUL TEMPAT : MASJID AL-WAJDI, BUKIT SELAMBAU MASA : 9.00 PM - 11.30 PM TARIKH : 11 FEBRUARI 2012

Apa yang ana dapat??? Erm...secara ringkasnya… Ana diperdengarkan kembali mengenai kisah @ riwayat Nabi Muhammad s.a.w… Walaupun dah lama ana tahu mengenai semua tu...tapi xsalahkan kalau kita selalu refresh apa yang kita ingat… Mana la nak tahu kalau2 ada jugak yang kita tak tahu..so..bolehla kita update kan..
Tapi ada kisah yang diceritakan oleh ustaz tadi yang nampaknya ana ni tak pernah tahu..@ ustazah dah pernah bagitahu tapi ana je yang tak ingat @ tak dengar..
Nak tahu ape??
Tadi ustaz cakap...masa Nabi Muhammad dilahirkan..Siti Khadijah telah bersama-sama dengan keluarga Baginda untuk menyambut kelahiran Baginda..ketika itu..Siti Khadijah dalam lingkungan umur 18 tahun ke atas... mmg tersurat dari azali, Siti Khadijah bakal dimiliki oleh Nabi Muhammad s.a.w.. Maha Suci All…

~ persoalan terjawab ~

Maaflah kalau Ana ungkit balik hal lama… bukan niat ana tapi ana Cuma nak bagitau apa yang ana dah jumpa…ana terbaca sebuah artikel yang mempersoalkan SIAPA GADDAFI??? Dan satu lagi artikel iaitu DIKTATOR YANG PEMURAH…
 selama ni ana dok fikir mengapa begitu kejam tindakan yang diperlakukan ke atas mayat Muammar Gaddafi…  pelik sudah semestinya hadir dalam lubuk hati ana… masakannya tak...pelbagai kelebihan dan kemewahan telah dijanjikan dan ditunaikannya terhadap rakyat libya…
Nak tahu tak apa??? Rakyat Libya tidak perlu membayar bil elektrik untuk kegunaan kediaman masing-masing. Ia adalah percuma untuk setiap orang.Tidak ada faedah ke atas pinjaman. Bank-bank di Libya dimiliki pemerintah dan peminjam dikenakan 0% faedah ke atas setiap pinjaman.Setiap pasangan yang baru berkahwin di Libya akan diberikan 60,000 dinar oleh kerajaan bagi digunakan untuk membeli kediaman yang pertama.Pendidikan dan perubatan diberikan secara percuma kepada semua rakya…