Posts

Showing posts from April, 2012

~ hapy belated befday to me ~

Image
Eh2??? besday ana ke kelmarin??? macam tak caye je...dah masuk 20 tahun dah...rasa macam tua giler kan..pejam celik...pejam celik...dah 20 tahun ada hidup di bumi yg nyata ni...dah 20 tahun jugak ana bernafas melalui hidung dgn adanya bantuan oksigen...jangan la pejam tak celik2...ana ni bukan apa...ana malu la nak jumpa Allah...erm...amalan ana tak seberapa je pon...nak dibandingkan dengan org lain...erm...mulai saat ini...detik ini..ketika ini...ana jnji pada diri ana...untuk lebih istiqamah dalam melakukan ibadah fardhu ain ke atas diri ana...sebelum ni pon buat jugak...tapi tak tentu masa...kali ini nak buat lebih teratur sikit la... macam org kata... ~ JADIKAN HARI ESOK LEBIH BAIK DARIPADA SEMALAM ~

oklah...habis cite ttg hajat ana..ana nak tunjukkan kek befday yg ana buat untuk diri ana....


kek yang tak lawa...dan tak berapa sedap.... so sad...
terima kasih kat tiqah sbb tlong ajar wat aising...
~ i'Ll LoVeD u 4 a ThOuSaNd YeArS ~

~ PuLaNgKaN kEaMaNaN iTu ~ :(

Hari ni... Malaysia telah dikejutkan oleh sepasukan penunjuk perasaan yang telah bertungkus lumus untuk memusnahkan keamanan yang telah sekian lama negara kita kecapi...
maaflah...sekiranya topik ana kali ini lebih menyentuh aspek berunsur politik sedikit...ana bukan apa..rasa tidak puas hati bersarang dalam hati ana ni...dengan tindakan dan sikap segelintir rakyat Malaysia yg telah mengambil tindakan terburu-buru dalam menyuarakan hasrat hati dengan mengadakan demonstrasi jalanan..ditambah pula dengan keganasan yang dilakukan oleh mereka...bagi ana...memang lah negara kita mempunyai hak kebebasan bersuara...tapi perkara sebegitu tidak sepatutnya berlaku...dengan keganasan yang bakal mencederakan dan ketidakwarasan mereka yang keterlaluan telah menyebabkan banyak rakyat mengalami kerugian..para peniaga terpaksa mengambil inisiatif untuk menutup kedai mereka lebih awal...kecian...amat kecian....semua gara-gara takut untuk berhadapan dengan kumpulan yang mengGANAS ini....
keadaan ini m…

~ KKEBOHONGANMU SUDAH TERBONGKAR ~

lamanya tak menaip..rasa kejang dah tangan ni nak taip....
erm...anyway..semalam da baca satu artikel sangat menyentuh hati,,,,
tajuknyer mcm menarik....

KEBOHONGANMU SUDAH TERBONGKAR...

Seorang ibu dlm hidupnya membuat kebohongan. 1. Saat makan, jika makanan kurang, Ia akan memberikan makanan itu kpd anaknya dan berkata, "Cepatlah makan, ibu tdk lapar." 2. Wkt makan, ia selalu menyisihkan ikan dan daging untuk anaknya dan berkata, "ibu tdk suka daging, makanlah, nak.." 3. Tengah mlm ketika dia sdg menjaga anaknya yg sakit, ia berkata, "Rehatlah nak,ibu temankan, ibu msh blm ngantuk.." 4. Setelah anak sudah tamat sekolah, bekerja, mengirimkan wang untuk ibu. Ia berkata, "Simpanlah untuk keperluanmu nak, ibu masih ada simpanan." 5. Apabila anaknya sdh berjaya, hidup senang, menjemput ibunya utk tinggal di rumah besar, Ia lantas berkata, "Rumah tua kita sangat selesa, ibu tidak biasa tggl di rumah besar" Saat menjelang tua, ibu sak…