Friday 28 November 2014

Throw Back : Aniversary mak dan arwah abah (27.11)

Assalamualaikum dan salam sejahtera..
Hari ini saya ingin menceritakan tentang aniversary mak dan arwah abah.. 
sebelum tu, sya nak mintak semua sedekahkan al-fatihah ke atas arwah ayah saya..

~ Daripada-Nya kita datang, kepada-Nya juga kita kan kembali ~

Saya nak cerita kisah semalam, pukul 11 lebih mak ada call saya bertanyakan tentang hal ini.

Mak : Dik ti ingat dak hari ni hari apa?
Saya : ingat la mak. hari ini birthday kak ila..tadi dah wish dah kat kak ila.. :)
Mak : ha, lupa la tu,. Hari ini kan hari ulangtahun mak dengan abah. (sambil gelak)
Saya : ingat la mak.. tapi nak wish macam mana abah dah tak dak. tu yang tak wish tu.. 

Krik.. krik.. kejap.. Bukannya saya tak sedar kelmarin hari apa tapi saya tak tahu macam mana nak ucap. sebenarnya saya lebih kepada nak jaga hati mak,. tak nak lagi tengok mak sedih-sedih.. sebab tahun ni first time kami sambut tanpa abah di sisi..

Throw back
*Sambutan Aniversary Mak & Abah 2013*
HSAH,SP







Jadi, saya tak cakap apa-apa la pasal hal ini kat mak.
sambung balik kisah tadi :

Mak : Dik ti tau tak, tadi kan depa suruh pi ambik kereta baru sepatutnya sampai hari sabtu (hari ini) atau bulan 1 ni tapi last-last depa suruh pi ambik tadi. Dah la sempena hari mak dengan abah. Dulu abah pernah cakap dekat mak, abah nak beli kereta baru kat mak masa abah sihat dulu la. tengok-tengok kereta sampai hari ni dah la hari mak dengan abah. ( dengar suara serak mak)
Saya : kan mak macam abah pulak yang bagi hadiah kat mak. (tahan nak nangis)
Mak : tu lah.. lepas jugak hajat abah tu. ha, tak pa lah ti mak tepon nak habaq yang tu ja ingatkan dik ti dah lupa.
Saya : ok mak. ti da discussion ni dengan kawan-kawan nanti cakap lain. 

masa ni tahan ja mata nak nangis. lepas letak je, air mata laju je jatuh. cover kejap sbb still masa discussion dengan kawan-kawan. Bila fikir-fikirkan balik betul jugak apa yang mak cakap tu seolah kereta tu pemberian abah walaupun abah dah tak ada. 

Kalau saya setiap hari rindu kat abah, Mak apatah lagikan.. seribu satu rasa yang dirasai.. 35 tahun bersama bukan satu tempoh yang singkat untuk pasangan veteran seperti mak dan abah. 
semoga jodoh mak dan abah kuat sehingga ke syurga.

" Semoga Allah melindungi ayahku, Abdul Rahim binti Sabi dan menjauhkan ayahku dari siksaan kubur dan azab api neraka sampai hari kiamat dan ditempatkan ayahku bersama golongan hamba-hamba yang soleh di dalam syurga nanti. Semoga Allah meletakkan kami sekeluarga berkumpul bersama-sama di dalam syurga yang kekal abadi. amin ya rabbal alamin. "

~ i'Ll LoVeD u 4 a ThOuSaNd YeArS ~

No comments: