Saturday 3 January 2015

kisah cinta ku dulu-dulu

Assalamualaikum dan salam sejahtera..

Pada malam ini aku nak sambung lagi cerita hari tu pasal aku jatuh cinta tu.. (boleh abaikan entry ni kalau tak nak baca..hehehe)..

~ Tahun 2007 ~

Mengenalimu suatu anugerah.. mencintaimu suatu rahmat.. menyayangimu suatu sakinah..

selepas aku kenal dia, aku selalu risik tentang perwatakan dia.. tentang pelajaran dia.. tapi aku lupa pulak nak risik sapa makwe dia masa tu.. yang ni aku tak tau kenapa aku selalu lupa nak tanya orang..



Tengok kat bahagian bentuk RED LOVE  .. 
suatu hari, balik daripada kelas Arab (biasanya kelas aku sampai pukul 3 petang).. budak-budak lain habis kelas awal termasuk kelas dia.. kelas aku je habis kelas lewat.. Masa keluar dari kelas.. aku dengar bunyi moto besar kat pondok jaga.. aku perhatikan ja moto tu sambil jalan balik dengan sahabat aku macam biasa : zaty dan idah.. my best friend ever.. 

PINK LOVE 
Lepas tu, masa aku melalui lorong belakang balik ke hostel.. aku nampak dari jauh.. dia bersama dengan lelaki tadi aku agak yang tu ayah dia sebab tengok dari cara dia melayan lelaki tadi macam mesra saja.. 

ORANGE LOVE
Sampai je hostel terus aku tengok kat tingkat.. bukan pe.. just nak tengok dari dekat je muka ayah dia..wah.. ayah dia nampak garang.. my first impression.. dalam hati..'muka ayah dia macam A-Galak la yang cite Gerak Khas tu'.. serius sebijik.. huhuhu.. then, aku tengok ayah dia balik.. 

rasa puas hati sangat dapat kenal dengan family dia.. alhamdulillah.. walaupun dari jauh.. dan aku yakin dia mesti tak ingat dan tak kenal aku dah.. 
aku dok tengok la kan.. ayah dia jarang mai hujung minggu tapi ayah dia kebiasaannya mai kat dia masa waktu sebelum mula study @ lepas waktu study ( waktu sukan).. yang ni yang aku perati la.. first time aku dengar suara ayah dia masa aku sempat lalu berhampiran dia dengan ayah dia jumpa.. tempat yang sama juga.. mesti kat kantin tu.. ayah dia akan tunggu kat moto.. huhuhu.. dan aku kecewa.. sebab aku belum pernah jumpa mak dia.. dan aku harap sangat dapat jumpa dengan mak dia pula.. dari jauh pon tak pa la.. tu perasaan aku masa tu la..

nanti aku sambung lagi ye..


siapa gerangan lelaki itu??


~ i'Ll LoVeD u 4 a ThOuSaNd YeArS ~

No comments: